Ohjeita tunnille

Ennen tuntia

  • Viimeisestä pääateriasta tulisi olla kulunut noin 3-4 tuntia.
  • Kevyen välipalan, kuten hedelmän tms. voi syödä noin ½-1 tuntia ennen harjoituksen alkua.
  • Tunnin aikana ei juoda eikä syödä.
  • Vaatteiden tulisi olla rennot, mutta ei liian löysät. Harjoitukset tehdään paljain jaloin.
  • Opettajalle on hyvä ilmoittaa mahdollisista fyysisistä rajoitteista, kuten esim. selkä- ja polviongelmista, loukkaantumisista, sydänsairauksista tai poikkeavasta verenpaineesta.
  • Suljethan matkapuhelimesi tunnin ajaksi ja kunnioitat opettajaa ja muita osallistujia.

Mitä voit odottaa tullessasi iyengarjoogatunnille?

  • Kaikki valmistuneet iyengarjoogaopettajat ovat käyneet läpi perusteellisen 3,5 vuotta kestävän koulutuksen.
  • Opetus etenee systemaattisesti – seuraava vaihe pohjautuu ennestään opitulle.
  • Tunnin rakenne ja asanoiden järjestys on kokonaisuus, joka kehittää voimaa, notkeutta, keskittymiskykyä ja kehon tietoisuutta.
  • Opettaja käyttää opetuksessa anatomisesti tarkkaa kieltä, ja on aktiivisesti mukana tunnilla. Hän korjaa asentosi, jos se on turvallisen harjoituksen kannalta tarpeellista.
  • Tunnin aikana opit eri asanoiden variaatioita ja käyttämään samalla apuvälineitä, joita voit soveltaa kotiharjoitukseesi.
  • Joogafilosofia on osa opetusta, opit soveltamaan joogafilosofiaa arkielämässä.